Anyaúristen

Anyaúristen

Édesítő kontra szoptatás

2017. május 21. - Anyaúristen

A fiam hasfájós. Volt. Szerencsére. De nem volt könnyű kitalálni, mi okozza a bajt.

 

Ezelőtt három héttel megszületett Kolos, a kórházban még ő volt az egyik legnyugodtabb baba. Aztán hazajöttünk, és egyhetes kora után kezdődtek a bajok. Nagyon sokszor felkelt, felsírt álmában, az alvással töltött idő sem kezdett el nőni a két óráról háromra, inkább csökkent másfélre. Azzal nyugtattam magam, hogy majd beáll az alvása, még nagyon nagyon kicsi, majd csak jobb lesz. Nem lett.

Aztán arra gondoltam, hátha növekedési ugrás. De az sem, az még nagyon korai lenne. Hát akkor mégis mi ez? Mi a baj? Folyton a netet bújtam, fórumoztam, de egyik megoldás sem tűnt jónak a mi problémánkra. Aztán egy szép nap nagyon hosszú éjjelén, valamikor úgy hajnal három magasságában (a bátyja délután nem aludt, addigra szerintem az alváshiánytól picit transzszerű állapotban lehettem), kezemben a síró, tekergőző fiammal konstatáltam, hogy ennek a gyereknek bizony fáj a hasa. Na nem, gondoltam, az ÉN fiamnak nem fájhat a hasa, semmi olyat nem eszek, eskü, se K betűset, se hüvelyeset, se fűszereset, se füstöltet, semmi olyat, amit nem lehet. Szénsavasat se iszok, tejből csak laktózmentest, viszont sok gyümölcslevet, abból is a lightot, édesítővel.

Ahham. Itt azért felcsillant egy apró reménysugár: azt már régóta tudtam, hogy az édesítő okozhat hasmenést, egyéb hasi panaszokat. De nekem nem volt. Nekem.

A gugli a barátom, gyorsan rákerestem, hogy átkerülhet-e az édesítő az anyatejbe. Nos, át bizony. Azzal a lendülettel lemondtam a gyümölcsléről (legalábbis erről a változatról). Délutánra már érezhető volt a változás, és éjjel pedig pontosan annyiszor kelt, ahányszor ilyen idősen elvárható, a következő pár napban pedig végre kialudtuk magunkat. Mindketten.

A bejegyzés trackback címe:

https://azanyauristen.blog.hu/api/trackback/id/tr1912530341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

John Doe3 2017.05.22. 22:59:25

Hát ez így eléggé kevésnek tűnik. Olyan, hogy "az" édesítőszer, nincsen. Ha valaki ilyet talál a neten, akkor jobb, ha nem veszi komolyan. Konkrét kémiai anyagmegnevezéssel lehet kezdeni valamit, de ezt a poszter kerülte. Egyébként nekem a light gyümölcslé mint fogalom, kissé furcsa, ugyanis a cukor normál esetben a gyümölcsből kerül bele. Hacsaknem éretlen gyümölcsből csinálják, és a savanyúságát nyomják el édesítővel/cukorral... Egyébként tényleg létezik ilyen, meg is döbbentem rajta.

Anyaúristen 2017.05.23. 00:37:23

@John Doe3: azért nem írtam konkrét édesítőszert, mert üdítője válogatja, melyikbe mi kerül. De ha ez segít a mesterséges édesítőkre gondoltam. Abban igazad van, hogy alapból furcsa a cukrozott, édesített gyümölcslé.

szsuzsanna 2017.05.23. 09:39:27

Bizony, hogy bizony...- a mesterséges édesítőszerek nagy része, a felnőtteknél is gyakran okoz(hat) bélproblémát. Sajnos, pl. a bolti savanyúságok legnagyobb része is ezekkel készül!
Szerintem, fontos lenne, ha, hasfájós szopós babáknál a védőnő, gyermekorvos pontosan kikérdezné az Anyukát ez ügyben is...

Anyaúristen 2017.05.23. 09:53:29

@szsuzsanna: elmeséltem a dolgot a mi védőnőnknek. Úgy láttam, őt is meglepte a dolog. Minden nap tanul valamit az ember. A savanyúságra rákérdeztem egy árusnál anno. Azt mondta valami új szabályt hoztak. Azóta csak házit vidékről, vagy kofától.

YenZen 2017.05.23. 12:48:05

A bolti light termékekben tényleg a legolcsóbb gyenge minőségű édesítők vannak, de mi lehet a helyzet az eritrittel és xilittel? Azt a poszter próbálta már?

Anyaúristen 2017.05.23. 13:19:06

@YenZen: nem, nem próbáltam. Hál'Istennek a cukor mennyiség nálam csak hiúsági, nem egészségügyi kérdés, így nem kockáztatok, inkább odafigyelek az egyéb kalória bevitelre.

szsuzsanna 2017.05.24. 11:11:35

@Anyaúristen: Nagyon jó, hogy elmondtad neki!!! -ezután, hátha rákérdeznek erre is?...
-Rengeteg hasfájós, hányós babát vizsgáltunk, különböző hasi ultrahang vizsgálatokkal pl., -közben, mi, "kikérdezgettük" a Anyukákat...
-a lényeg, szoptatás alatt, semmiféle!!! "édesítőszeres" sz@rt ne igyál, ne egyél!!!

Anyaúristen 2017.05.24. 12:33:01

@szsuzsanna: te jó ég! Hánytak is? Abbahagytam azonnal, nem ér annyit az egész

szsuzsanna 2017.05.25. 11:14:11

Sajnos, mindenhol azt sulykolják, hogy: -szültél, -na és, -a LÉNYEG! (szerintük), hogy, TE!!!, -minél gyorsabban visszanyerd a régi csodás alakodat...-és mást sem látni, mint a "csodanőket", -akik, bezzeg, "percek" alatt ugyanolyan gyönyörűek, karcsúak, stb.! -Azt már nem írják, hogy, nagy részük egy percig sem szoptat, és gyors plasztikai műtétek után van. (pl., az egyik, hazai fitnesz csodanőnk,- aki, az egyik plasztikai műtéte után majdnem belehalt a tüdőembóliába...)
Természetesen mindenkinek joga van bármit tenni a testével, és a csecsemőjével is...
-Persze, hogy persze, nagyon sok baba "hasfájós" az első hónapokban, -ott is, ahol az Anya "mindent betart"...
A lényeg, nagyon jó, hogy megírtad ezt a cikket! Nagyon fontos, hogy az Anyukák megtudják, hogy, NE használjanak édesítőszeres élelmiszereket, italokat, szoptatás alatt!! AKKOR SE, ha bármelyik, azt állítja, hogy az övétől nincs gond!!! -(van az a pénz, amitől korpás a hajam)...
-Természetesen, a cukorbeteg Anyukáknak meg kell beszélniük az orvosukkal, hogy hogyan mit...
-Elnézést, hosszú és össze-vissza voltam, -de, sajnos, naggyon rosszak a tapasztalataink, -a mostani, "szépséges Anyák" nagy részével: -jaj, én nem merem, nem vagyok képes, -meg-, és -lefogni, --nézni se bírom.. -(többnyire 5 centis műköröm), -szerencsére, a legtöbb hozza a "segédjét": nagymamát, vagy mást...-bocs., megint elkalandoztam...

Anyaúristen 2017.05.26. 07:03:50

@szsuzsanna: lemaradt, hogy nyugodtan 'kalandozz el', elég sok dologban egyet értünk.
süti beállítások módosítása